Rollups

Rollups med eget tryck, nu med PVC-fritt material!

Vi har gått över till Grey Back, ett PVC-fritt material som minskar miljöpåverkan utan att kompromissa med kvalitet eller utseende.

Rolluper ligger till grund för hur vårt bolag skapades och vi har sålt över 100 000 st sedans dess!

Visar 1 - 27 av 27 produkter

Snabbtillverkning av rolluper

Rolluper med den här symbolen kan tillverkas och skickas från oss redan idag eller imorgon (vardagar). Klicka in på rollupen ni önskar köpa och välj sedan produktionstid i alternativen strax under rollupens namn.

Normalt så har vi alla storlekar och modeller i lager, men i färre antal än de med snabbtillverkningssymbolen. Är det så att ni vill ha en av våra andra rollup-modeller extra snabbt så är ni välkomna att kontakta vår kundtjänst så kollar vi upp vilka möjligheter som finns.


PVC-fritt material till alla rolluper!

Nu har vi bytt material till Grey Back som är ett PVC-fritt material och som är bättre för miljön. Det har även en grå baksida som förhindrar ljusgenomsläpp och framhäver motivet. Klicka här för att läsa mer om Grey Back.

En lång historia av rolluper

Rolluper är grunden till hela bolaget och därav vårt namn; Rollup-Kungen. Vi har tillverkat rolluper sedan 2007 och har sedan dess haft en daglig produktion av rolluper. Det innebär att vi har sålt väldigt många rolluper genom åren, bara våra två billigaste modellerna har vi tillverkat i över 100 000 exemplar.

De vanliga modellerna har vi alltid ett stort antal i lager och kan därför skickas från oss kommande dag eller till och med samma arbetsdag. Oftast kan vi skicka även andra modeller lika snabbt, men kontakta oss först så att vi kan kontrollera lagerstatus.

Närbild på Rolllup (bildkassett)

Vårt utbud av rolluper

Vi har ett brett och utvalt sortiment av rolluper som passar de flesta målgrupper oavsett vilken budget ni har. Det finns självklart ännu fler modeller på marknaden, men vi insåg snabbt att många modeller är väldigt snarlika varandra och vi har därför valt att begränsa utbudet för att göra det lite enklare för dig som kund. Önskas en specifik modell som inte finns i vårt sortiment på hemsidan kan ni höra av er så kan vi förhoppningsvis hjälpa er med även detta.

Förutom olika priser och utseende så finns det även rolluper som har lite andra egenskaper. En sådan populär egenskap är möjligheten att justera höjden, vilket finns på följande modeller:

  • Rollup Penta
  • Rollup Compact
  • Rollup Rollit
  • Rollup QuickScreen 3 Expand
  • Rollup M2 black Expand

Vi har även skapat en liten guide för att välja rollup, till guiden.

Grey Back närbild

Önskas bildbyte?

Bildkassetter som är gjorda för bildbyte är mer avancerade och har därför en högre kostnad. De billigare modellerna är därför inte gjorda för detta. Om man anser att detta är en viktig egenskap på en rollup så bör man därför kolla på följande modeller istället:

  • 4 Screen, (finns flera bildbyten beroende på storlek)
  • Rollup Classic, (finns flera bildbyten beroende på storlek)
  • Rollup X Banner Standard (finns flera bildbyte beroende på storlek)
  • Rollup QuickScreen 3, länk till bildbyte
  • Rollup M2 black Expand, länk till bildbyte
  • Display Magnet Frame, länk till bildbyte

Bildbyte är smidigt för dig som byter budskap ofta, men tänk på att bildbyten till de exklusivare rollupsystemen ofta kostar mer än helt nya system av våra billigaste rolluper. Det är därför inte nödvändigtvis en kostnadsmässig besparing.

Om ni vill byta rollupbudskap på en modell som inte är gjord för bildbyte så är det möjligt, men om man inte har tidigare erfarenhet av ett sådant byte av detta så är det inget som vi rekommenderar.

Bildbyte till rollup

Att tänka på när man designar en rollup

Tänk på att layouten på en rollup skiljer sig från andra mindre tryckprodukter. Gör man exempelvis layout till en affisch i A3-format så försöker man alltid att utnyttja hela ytan. En Rollup är däremot normalt runt två meter hög. Det innebär att de flesta lägger sitt fokus på det området som befinner sig i ögonhöjd. Det primära budskapet ska därför finnas på den övre halvan av rollupens yta.

En rollup används normalt på mässor och då är det sällan som en person stannar upp och läser allt innehåll, det finns för mycket annat som kämpar om uppmärksamheten. Se därför till att hålla budskapet så enkelt, stort och tydligt som möjligt. En punkt-lista med korta fakta kan till exempel vara lämpligare än en längre text.

En rollup används normalt för att fånga uppmärksamheten och på så sätt locka kunder till er monter. Använd sedan broschyrer och liknande för själva informationen när ni väl har kunderna på plats.

Om ni inte har tid, kunskap eller de nödvändiga programmen för att sätta samman en rollup-tryckfil så hjälper vi er gärna. Lägg då till Grafisk Hjälp i kundvagnen. På kassasidan eller efter lagd order kan ni sedan ladda upp det grundmaterialet (logotyper, bilder, etc.) ni önskar ha med på er rollup. Glöm inte att även komplettera med en beskrivning på hur ni tänker er att rollupen ska se ut. Vi sätter sedan samman ett korrektur för er rollup och skickar tillbaka en PDF-fil för synpunkter eller godkännande.

Rollup, överblick