Kontakta oss

Telefon: 020 660 600
E-post: info@rollup-kungen.se

Vi finns tillgängliga på vardagar
07.00-16.00 (fre 15.00).


Kolla gärna om din fråga redan finns besvarad under FAQ.

Vanliga frågor & svar

Vi hoppas att ni finner svar på er fråga nedan, i annat fall får ni gärna höra av er till oss på info@rollup-kungen.se eller 020 660 600.


Allmänt

Ja, vi har mängdrabatter på många produkter. Om du vill köpa ett större antal av en produkt som saknar mängdrabatt så kan ni gärna kontakta oss.
Vi kan oftast anpassa oss efter era mått så länge höjden inte överstiger 200 cm (materialet vi trycker på är nämligen lite drygt 200 cm brett). Du väljer då den banderoll på hemsidan som närmast passar ditt önskade mått. I filnamnet på den tryckfil som du laddar upp kan du skriva storleken eller göra en notering i övriga kommentarer vid kassasidan.

När det gäller tygvepor gäller samma princip som för banderollerna, men istället är bredden på tyget vi trycker på lite drygt 240 cm brett.

OBS: Priset på din special-måttanpassade produkt kommer att baseras närmsta fasta storlek, avrundat uppåt. Vi skickar alltid ett ordererkännande efter vi har kollat igenom din order och kontrollerat era filer. Där ser du om vi har behövt korrigera priset.

Betalning och beställning

Nej, det behöver du inte. Fördelarna med att logga in sig är att du t.ex. kan se din orderhistorik och du slipper skriva in alla dina kontakt- och fakturauppgift varje gång du beställer.
Ett leveransdatum finns angivet på respektive produkt. På rolluperna står det exempelvis "Din vara skickas från oss efter 3 arbetsdagar från det att vi har kontrollerat och godkänt er order. Order kontrolleras manuellt inom 24 timmar". Om man lägger in två olika beställningar samma dag så kan alltså leveransdatumet skilja sig lite åt beroende på om vi hinner kontrollera och godkänna er order samma dag eller dagen efter. Frakttid tillkommer sedan vilket varierar beroende på vart i landet det ska skickas, men till de flesta större städer är det normalt 1-2 fraktdagar.
Vi vill helst få in den via hemsidan. Det beror på att vi har fraktsystem med mera som ihopkopplade med hemsidan. Vill du ha hjälp med att lägga en order på hemisdan så kan du kontakta oss för vägledning. Vi kan även lägga in order på hemsidan åt er, men notera att ni behöver ange samma information som på hemsidan och sedan skicka det till oss via mejl. Vi tar inte emot beställningar via telefon.
Utvalda rolluper och banderoller kan vi skicka från oss nästa arbetsdag förutsatt att vi får in en komplett order med tillägget "Snabbare tillverkning" som finns på kassasidan. Det kostar 99kr extra per produkt och gäller endast utvalda produkter så länge som något annat inte finns avtalet med kundtjänst. Flaggor och väggar kan vi inte tillverka på en arbetsdag, men det är möjligt att vi kan skicka de lite snabbare om ni har bråttom. Kontakta oss i så fall så kollar vi upp om hur det ser ut i produktionen.

Vi har även möjlighet att skicka beställningar med expressfrakt, det fungerar till de flesta postnummer och då garanterar fraktbolaget att det är framme nästa arbetsdag mellan 07.00 - 10.00. Notera dock att någon måste finnas på plats för att ta emot leveransen och att det kostar 400kr utöver den ordinarie fraktkostnaden. Kontakta oss om ni önskar detta.

Frakt och leverans

Fraktkostnader per leveranställe:

Företagspaket:
Ordersumma 0 - 4 000 kr: 169 kr
Ordersumma 4 001 - 10 000 kr: 269 kr
Ordersumma 10 000 - 20 000 kr: 399 kr
Ordersumma över 20 000 kr: 475 kr

Privatpaket:
Ordersumma 0 - 1 500 kr: 99 kr
Ordersumma 1 501 - 4 000 kr: 169 kr
Ordersumma 4 001 - 10 000 kr: 269 kr
Ordersumma 10 000 - 20 000 kr: 399 kr
Ordersumma över 20 000 kr: 475 kr

Vid större order med många leveransadresser ber vi er kontakta oss för offert på en anpassad transportlösning. För leveranser utanför Sverige debiteras frakt enligt prislista oavsett ordervärde. Kontakta oss för att få uppgift om faktisk fraktkostnad för leveranser utanför Sverige
Det är olika på olika produkter. Rolluper skickas ifrån oss efter tre vardagar från det att vi har godkänt beställningen. De flesta övriga produkter har tre eller fyra dagars produktionstid. Tänk på att frakttid sedan tillkommer, vilket kan variera i tid beroende på vart i landet det ska skickas. Normalt frakttid är oftast 1-2 vardagar.
Nej, det gör vi inte. Fakturan går bra att skicka till en BOX-adress, men du måste ange en korrekt leveransadress för att paketet ska komma fram. Vi tar inte ansvar för gods som skickats fel på grund av felande leveransadress.
Vi kan aldrig garantera när produkterna är hos dig. Vi kan bara garantera att de skickas iväg från oss inom utsatt tid. Normal frakttid är 1-2 vardagar.

För att få en uppskattad frakttid med Schenker kan du gå in här: https://eschenker.dbschenker.com/nges-portal/public/sv-SE_SE/#!/scheduling/search-scheduling. Som avsändare anger du postnr: 37434. Ange sedan det postnummer dit leveranska skickas och klicka på ”Visa tabell”.

För att få en uppskattad frakttid med Posten kan du gå in här: http://www.posten.se/logistik/foretag/leverera/tjanster/sok_leveranstid.jspv?csref=link_startsida_sokleveranstider_110321

Välj ”Paket och pall”. Skriv sedan i 37434 i rutan ”Från postnummer”. Ange sedan ditt postnummer och klicka på ”Visa resultat”
Det går alldeles utmärkt. Vi finns på Pilvägen 8 i Karlshamn. Du är välkommen att hämta ditt paket mellan kl 14.00-16.00 den dagen som angivits som leveransdag.

Filer och tryck

Ja, det kan vi! Vi kommer däremot i de flesta fall att behöva debitera för det. Är det endast en logotyp så brukar vi skicka tillbaka ett kostandsfritt korrektur. Är det något mer som ni behöver så har vi två olika typer av grafisk hjälp som man kan köpa till. Enkel Grafisk Hjälp är till för er som har en enkel layout och som vet hur det ska se ut, men saknar tid eller kunskap för att sätta samman det. Proffesionell Grafisk Hjälp är till för dig som behöver lite mer tid för att fixa till filen, exempelvis friläggning av bilder. Här hjälper vi även till med att fixa till designen efter vårt eget tycke.
Om den ordinarie filuppladdningen av någon anledning inte skulle fungera för dig så går det även bra att skicka filer via sprend.com. Glöm inte att ange ditt ordernummer så att vi vet vems filer det där.
Vi kontrollerar att måtten är korrekta samt gör stickprov på bildkvalité. I övrigt är ni som kund ansvarig för filens utformning, stavning och innehåll.

För att göra en egen bedömning av filens kvalité så rekommenderar vi att du öppnar filen i Adobe Reader och förstorar upp till 100%. Du ser då filen i naturlig skala och den kvalitén du ser där motsvarar verkligheten relativt bra.
Du behöver ett bildbehandlingsprogram där du har möjlighet att skapa din fil i naturlig skala. Ett program som kan hantera vektorer är att föredra. Även vanliga bildbehandlingsprogram fungerar bra, men tänkt på att det kräver mer prestanda från datorn och att era filer kan bli väldigt tunga. Spara gärna din färdiga fil i PDF-format.

Vi rekommenderar Adobe Illustrator och Adobe Photoshop. Det finns 30-dagars testperioder av båda programmen.

Försök inte att skapa en tryckfil i Word, PowerPoint, Publisher eller liknande. De programmen är inte gjorda för att kunna skapa stora tryckfiler.

Om du inte har kunskap eller tid att skapa en tryckfil så kan vi hjälpa dig mot en avgift på 450kr + moms per påbörjad halvtimme. Lägg i så fall till produkten Grafisk Hjälp (brukar finnas som relaterad produkt). Ladda sedan upp en beskrivning på hur du vill att det ska se ut tillsammans med de bilder som du vill ska finnas med. Vill du ha ett speciellt typsnitt så behöver du ladda upp det eftersom vi kanske inte har dem.
Ja, du kan maila bilden till oss med din förfrågan så återkommer vi när vi har granskat den. Det enklaste är dock att du öppnar filen på din egen dator och sedan zoomar in 100%. Du ser då filen i naturlig storlek och den kvalité du ser där motsvarar verkligheten mycket bra.

Fakturafrågor

Fakturan är skapad och skickad enligt de uppgifter som angavs på hemsidan. Om vi ska ändra fakturan i efterhand så kan vi göra det, men då debiterar vi 149 kr extra för administrativa kostnader.
Om er order inte har blivit fakturerad så är det inga problem. Vänligen skicka ett mejl till oss med vilken order det gäller och vilken adress som vi ska ändra till. Om er order redan har blivit fakturerad så debiterar vi 149 kr extra för att ändra adressen på grund av administrativa kostnader.
Absolut, vänligen skicka ett mejl till oss med vilken faktura eller order det gäller så återkommer vi med en fakturakopia i PDF-format.
Absolut, på kassasidan väljer du själv om du önskar faktura via e-post eller via ett vanligt brev.