Har du allt till mässan eller eventet?
Här finns lite förslag som ofta passar bra
Rollup-Kungen.se allmänna försäljningsvillkor och prislista gäller från och med på Rollup-Kungen.se angivet datum och ersätter tidigare av Rollup-Kungen.se publicerade försäljningsvillkor. Varorna som presenteras genom Rollup-Kungen.se utgör Rollup-Kungen.se’s ordinarie sortiment. Vid eventuell skillnad mellan villkor, produktinformation eller priser angivna på Rollup-Kungen.se och i övriga publikationer har hemsidans företräde.
Priserna på Rollup-Kungen.se uppdateras i realtid. Moms och frakt tillkommer. Priserna är angivna i svenska kronor och förutsätter att order läggs via e-shop samt att original i korrekt format kommer oss tillhanda i samband med orderläggning. Eventuell extra hantering av filer såsom korrigeringar och ändringar debiteras enligt gällande prislista. Rollup-Kungen.se äger rätt att ändra offererade priser utan föregående avisering. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Försäljning sker till företag, föreningar och organisationer mot kontokort, Internetbetalning eller mot faktura som förfaller till betalning trettio (30) dagar från fakturadatum. Vid försäljning mot faktura sker en kreditprövning via Walley. Om du blir nekad kan ditt köp fortfarande genomföras med kortbetalning. Vid försenad betalning skickas en betalningspåminnelse ut och du kan även debiteras dröjsmålsränta. Om grund föreligger kommer du att debiteras påminnelseavgift, inkassoavgifter, avgifter till kronofogdemyndigheter och domstolar i enlighet med gällande lagstiftning.
Fraktkostnaden beräknas automatiskt på kassasidan och baseras på ordervärde och vald leveransmetod. Extra kostnad kan tillkomma vid delleverans eller om kund i efterhand väljer att skicka till flera adresser.
För order med flera leveransadresser rekommenderar vi att ni kontaktar oss för att få en offert på en anpassad transportlösning. För leveranser utanför Sverige tillämpas fraktavgifter efter transportörens prislista. För att få information om den faktiska fraktkostnaden för leveranser utanför Sverige, vänligen kontakta oss.
Med den här metoden levereras försändelsen direkt till företagsadressen. Detta förutsätter att företaget är tydligt uppmärkt, bemannat under kontorstid (07.00 – 17.00), inte finns på en privat adress och att det finns någon på plats för att signera och ta emot försändelsen. Vid val av expresspaket behöver personal finnas på plats mellan 07.00 – 10.00 om inget annat är överenskommet.
Vid händelse av att en försändelse inte kunnat levererats gör fraktbolaget upp till tre försök att ta kontakt mot kund. Lyckas inte fraktbolaget få kontakt med kund får vi detta meddelat och tar i vår tur kontakt med kund. Om kund inte har uppfyllt villkoren för leveransmetoden, exempelvis inte varit på plats vid leverans, kommer en extra kostnad att tillkomma för ny utkörning.
Om försändelsen är fortsatt oförlöst kommer försändelsen att returneras efter 15 kalenderdagar.
OmbudspaketMed den här leveransmetoden levereras försändelsen till närmsta ombud baserat på ert postnummer. DB Schenker brukas i första hand, men även andra transportörer kan förekomma vid behov.
Hämtas försändelsen inte ut inom angiven tidsram går paketet i retur.
Retur av sändningOm sändningen går i retur till oss medför det extra kostnader. Transportbolaget debiterar oss en avgift för returfrakten samt eventuell lagerhyra. Därtill tillkommer kostnad för att transportera försändelsen igen. Extrakostnader som ovan medför kommer att debiteras kund.
Vi kommer att förvara returnerade försändelser i tre månader, därefter kasseras godset.
Det är vår målsättning att order levereras från oss inom utsatt leveranstid. Direkt efter beställning kommer en beställningsbekräftelse automatiskt att genereras av e-shopen och skickas till beställaren per e-post för att informera beställaren om att ordern är mottagen korrekt. Inom 24 timmar från godkänd order kommer ett formellt ordererkännande att skickas till beställaren per e-post innehållande leveransdatum (då godset levereras från vår fabrik), samt totalpris.
Rollup-Kungen.se anlitar i första hand DB Schenker och i förekommande fall UPS. Levereras en produkt via en av våra samarbetspartners kan även andra leveransmetoder användas.
Till företag levereras godset direkt till leveransadressen. Godset levereras till kund enligt Schenkers turlista, normalt inom 1-3 dagar efter leverans från vår fabrik. Schenkers turlista finns på www.dbschenker.com/se där du kan se vilka leveranstider som gäller för just din ort. Schenker gör normalt ett försök att köra ut godset, utkörning sker då mellan 8:00 och 16:00 vardagar, finns ingen på plats levereras godset till närmsta Schenker terminal för avhämtning. Ny utkörning kan beställas via Schenker till en extra kostnad enligt Schenkers prislista. Till privatpersoner och föreningar samt om företagets leveransadress är en postbox, har ett boxpostnummer eller inte är bemannat under normal dagarbetstid levereras varan med Schenker Privpak till Schenkers utlämningsställe, utkörning ingår ej i denna tjänst. För Privpak kan utkörning ej heller beställas.
Mot pristillägg finns möjlighet att beställa till snabbare tillverkning på utsatta produkter. Väljer man till detta så kan vi inte garantera att varan lämnar oss inom utsatt tid eftersom det inte finns tillräcklig tidsram för att åtgärda eventuella printfel som kan uppstå under produktion.
I de flesta fall finns möjlighet att välja till Expressfrakt. Expressfrakt innebär att leverans sker till kund före kl 10.00 första arbetsdagen efter leverans från vår fabrik, i det fall mottagaradressen ligger på en ort som går att nå med Expressfrakt. Orter som går att nå med Expressfrakt är markerade i turlistan på Schenkers webbplats.
Notera att vi aldrig kan garantera när godset är framme hos kund utan endast att godset skickas från oss inom utsatt leveranstid.
Rollup-Kungen.se tillämpar leveransvillkor FCA Karlshamn enligt Incoterms 2020. Detta innebär att kund övertar det formella ansvaret för transporten efter att Rollup-Kungen.se lastat godset på fraktförarens bil. Eventuella reklamationer avseende fraktskador eller saknat gods skall därför ställas av kund direkt mot fraktföraren. Mera information om leveransvillkor och ansvarsfördelning kan du läsa om på Schenkers hemsida.
När godset levereras från vår fabrik kommer beställaren att få en leveransavisering per e-post. I denna leveransavisering finns information som gör det möjligt för beställaren att följa och spåra sitt gods fram till leverans hos beställaren.
Risken för varan går över på köparen när varan avlämnats till transportör.
Rollup-Kungen.se lämnar garanti för funktionen på beställd vara. Dock begränsar sig garantin för tryckkvaliteten att motsvara den i de av kunden inskickade originalen.
Rollup-Kungen ansvarar inte för kundernas filer eller grafiska material. Vår policy är dock att alla filer under 100 mb arkiveras på vår server minst ett år för eventuell repeatorder.
För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall kund reklamera till Rollup-Kungen.se omgående, dock senast 30 dagar från fakturadatum samt på begäran returnera varan. Kund skall ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att vara är felfri. Inkommer reklamation efter 30 dagar förbehåller sig Rollup-Kungen.se rätten att avgöra om felet skall avhjälpas.
Vid reklamation skall kund kontakta vår kundservice via vår hemsida på www.rollup-kungen.se, och fylla i ett elektroniskt reklamationsformulär. Baserat på den information kunden lämnar i reklamationsformuläret kommer vår kvalitetsavdelning, normalt inom 8 arbetstimmar, att återkomma till kund med besked om lämplig hantering av reklamationen.
Transportskada skall senast på ankomstdagen av leveransen anmälas direkt till Schenker alternativt till Rollup-Kungen.se via vårt elektroniska reklamationsformulär. Rollup-Kungen.se kan erbjuda att vidareförmedla er anmälan om transportskada till Schenker men Rollup-Kungen.se kommer inte att ta vidare ansvar för att ersätta transportskada, i enlighet med gällande leveransvillkor. (Se länk ovan för utförlig information).
Föreligger fel som Rollup-Kungen.se ansvarar för, åtar sig Rollup-Kungen.se att, efter eget val avhjälpa felet genom reparation eller ersättningsleverans eller helt eller delvis återbetala köpeskillingen. Rollup-Kungen.se’ ansvar till följd av fel i vara är begränsat till vad som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor. Rollup-Kungen.se bär således inget direkt eller indirekt ansvar för t ex - men ej begränsat till – inkompatibilitet, leveransförseningar, skadebringande egenskaper i varorna, produktansvar, utebliven vinst, driftsavbrott, förlust av information, merarbete eller annan ekonomisk skada.
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning. Betalar du som företag så kan välja mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning. Som privatperson kan du välja mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning. Notera att betalningsalternativen kan variera över tid. Du bestämmer själva vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får levererat varorna innan du betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till företaget. En mindre kreditprövning kan ske, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor och SECCI.
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Ångerrätten gäller inte för specialtillverkade produkter. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Om du som företag vill reklamera ert köp så finns det en länk längst ned på hemsidan där du kan fylla i ett reklamationsformulär.
Förutom vad som angivits i ovan försäljningsvillkor gäller köplagen.