I de flesta fall finns möjlighet att välja till Expressfrakt. Expressfrakt innebär att leverans sker till kund före kl 10.00 första arbetsdagen efter leverans från vår fabrik, i det fall mottagaradressen ligger på en ort som går att nå med Expressfrakt. Orter som går att nå med Expressfrakt är markerade i turlistan på
Schenkers webbplats.
Notera att vi aldrig kan garantera när godset är framme hos kund utan endast att godset skickas från oss inom utsatt leveranstid.
Rollup-Kungen.se tillämpar leveransvillkor FCA Karlshamn enligt Incoterms 2000. Detta innebär att kund övertar det formella ansvaret för transporten efter att Rollup-Kungen.se lastat godset på fraktförarens bil. Eventuella reklamationer avseende fraktskador eller saknat gods skall därför ställas av kund direkt mot fraktföraren. Mera information om leveransvillkor och ansvarsfördelning kan du läsa om på Schenkers hemsida.
När godset levereras från vår fabrik kommer beställaren att få en leveransavisering per e-post. I denna leveransavisering finns information som gör det möjligt för beställaren att följa och spåra sitt gods fram till leverans hos beställaren.
Risken för varan
Risken för varan går över på köparen när varan avlämnats till transportör.
Garanti
Rollup-Kungen.se lämnar garanti för funktionen på beställd vara. Dock begränsar sig garantin för tryckkvaliteten att motsvara den i de av kunden inskickade originalen.
Filer
Rollup-Kungen ansvarar inte för kundernas filer eller grafiska material. Vår policy är dock att alla filer under 100 mb arkiveras på vår server minst ett år för eventuell repeatorder.
Reklamation
För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall kund reklamera till Rollup-Kungen.se omgående, dock senast 30 dagar från fakturadatum samt på begäran returnera varan. Kund skall ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att vara är felfri. Inkommer reklamation efter 30 dagar förbehåller sig Rollup-Kungen.se rätten att avgöra om felet skall avhjälpas.
Vid reklamation skall kund kontakta vår kundservice via vår hemsida på www.rollup-kungen.se, och fylla i ett elektroniskt reklamationsformulär. Baserat på den information kunden lämnar i reklamationsformuläret kommer vår kvalitetsavdelning, normalt inom 8 arbetstimmar, att återkomma till kund med besked om lämplig hantering av reklamationen.
Transportskada skall senast på ankomstdagen av leveransen anmälas direkt till Schenker alternativt till Rollup-Kungen.se via vårt elektroniska reklamationsformulär. Rollup-Kungen.se kan erbjuda att vidareförmedla er anmälan om transportskada till Schenker men Rollup-Kungen.se kommer inte att ta vidare ansvar för att ersätta transportskada, i enlighet med gällande leveransvillkor. (Se länk ovan för utförlig information).
Ansvar för fel
Föreligger fel som Rollup-Kungen.se ansvarar för, åtar sig Rollup-Kungen.se att, efter eget val avhjälpa felet genom reparation eller ersättningsleverans eller helt eller delvis återbetala köpeskillingen. Rollup-Kungen.se’ ansvar till följd av fel i vara är begränsat till vad som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor. Rollup-Kungen.se bär således inget direkt eller indirekt ansvar för t ex - men ej begränsat till – inkompatibilitet, leveransförseningar, skadebringande egenskaper i varorna, produktansvar, utebliven vinst, driftsavbrott, förlust av information, merarbete eller annan ekonomisk skada.
Walley Checkout
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning. Betalar du som företag så kan välja mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning. Som privatperson kan du välja mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning. Notera att betalningsalternativen kan variera över tid. Du bestämmer själva vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får levererat varorna innan du betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till företaget. En mindre kreditprövning kan ske, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor och SECCI.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Ångerrätten gäller inte för specialtillverkade produkter. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Om du som företag vill reklamera ert köp så finns det en länk längst ned på hemsidan där du kan fylla i ett reklamationsformulär.
övriga villkor
Förutom vad som angivits i ovan försäljningsvillkor gäller köplagen.