Har du allt till mässan eller eventet?
Här finns lite förslag som ofta passar bra
Varje år startas det upp många nya företag i Sverige, varav de allra flesta är små enskilda firmor. Som ny företagare har man ofta en väldigt liten budget att röra sig med. Det finns massor av pengar som måste spenderas på material, hyra och diverse räkningar. Problemet är att man ännu inte vet ifall företaget kommer att gå bra eller inte, och därför vågar man inte heller spendera mer pengar än nödvändigt. Det innebär att man inte vågar lägga ut pengar på reklam, även fast man vet att det är nödvändigt.
Men reklam i någon form är ett måste för att kunna få nya kunder och det finns som tur är väldigt prisvärda reklambudskap. Reklam i TV, tidningar och radio är dyrt och visas bara under begränsad period. Det gäller istället att använda andra smarta alternativ, som mässprodukter. Det finns flera bra alternativ under tusenlappen. För att göra reklam inomhus är det bästa alternativet att använda rolluper.
En Rollup är en bildkassett som står på marken. Den innehåller en bildvåd som man sedan drar upp och fäster på baksidan med hjälp av en pinne. Rollups är väldigt effektiva eftersom man får en stor bildyta på tex 80x200 centimeter. Dessutom är rolluper väldigt bekväma att ta med sig eftersom rollupen lätt kan bäras med sig i en väska och därmed tar väldigt liten plats när den är nedpackad. Man kan utan problem bära omkring med flera rollups eftersom vikten endast ligger på 3 kilo.
Rollupen kan användas inne i butiken med reklambudskap för kampanjer eller varor. Ifall man har någon kontakt med personer i andra större butiker så bör man gärna fråga de personerna ifall man får sätta upp en rollup i deras butik för att göra lite reklam. Ju fler ställen man syns ifrån desto bättre.
Det finns massor av rolluper att välja på i flera olika prisklasser. En billig rollup kostar strax under tusenlappen och har en bildvåd som är precis lika fin som de allra dyraste som kostar över 3000 kronor. Tänk på att ha ett budskap på rollupen som du kan använda i flera år. Du bör därför inte välja ett motiv som innehåller ett tillfälligt budskap eftersom rollupen då snabbt blir inaktuell.