Infosidor
    Rollup-Kungen firar 10 år!
    Vi firar 10 år på nätet!
    Klicka här för att
    läsa mer
    1. Lägg i kundvagn
    2. Skicka beställning
    3. Ladda upp filer
    Kundvagn
    Kundvagnen är tom
    Sök artiklar
    Välj valuta
    Version:
    E-butik Flex (6.5)

    Allmänt

    Ja, det har vi, men det är olika för olika produkter. Du kan se mängdrabatten för varje enskild produkt om du trycker fram produktbeskrivningen av denna produkt.

    Vi kan oftast anpassa oss efter era mått så länge bredden inte överstiger 200 cm samt att längden inte är större än 500 cm. Du väljer då den banderoll på hemsidan som närmast passar ditt önskade mått. I filnamnet på den tryckfil som du laddar upp kan du skriva storleken eller göra en notering i övriga kommentarer vid.

    OBS: Är din bredd över 100cm så kommer du behöva betala för en banderoll som är 200cm bred eftersom det då kommer att bli spill. Vi skickar alltid en ordererkännande efter vi har kollat igenom din order och filer. Där ser du om vi har behövt korrigera till priset.


    Betalning och beställning

    Nej, det behöver du inte. Fördelarna med att logga in sig är att du t.ex. kan se din orderhistorik och du slipper skriva in alla dina kontakt- och fakturauppgift varje gång du beställer.


    Frakt och leverans

    Ett leveransdatum finns angivet på respektive produkt. På rolluperna står det exempelvis "Din vara skickas från oss efter 3 arbetsdagar från det att vi har kontrollerat och godkänt er order. Order kontrolleras manuellt inom 24 timmar". Om man lägger in två olika beställningar samma dag så kan alltså leveransdatumet skilja sig lite åt beroende på om vi hinner kontrollera och godkänna er order samma dag eller dagen efter. Frakttid tillkommer sedan vilket varierar beroende på vart i landet det ska skickas, men till de flesta större städer är det normalt 1-2 fraktdagar.

    Nej, vi måste ha få in din order via hemsidan. Det beror på att vi har fraktsystem med mera som ihopkopplade med hemsidan. Vill du ha hjälp med att lägga en order på hemisdan så kan du kontakta oss för vägledning.

    Alla priser på hemsidan visas utan moms. För att se hur mycket det blir med moms så kan du lägga varorna i kundvagnen och sedan gå vidare till kassan.

    Då kan du lägga till en Prioriterad hantering för 495 kr för att din beställning ska gå före i kön och skickas redan följande vardag. Den här avgiften för prioriterad hantering gäller endast utvalda produkter som du ser på hemsidan. Produkten "Prioriterad Hantering" finns då som en relaterad produkt på produktsidan. Observera att tid för frakt fortfarande tillkommer och kan inte påverkas av oss. Vi kan även erbjuda Prioriterad hantering+ expressfrakt vilket gör att godset går vardagen efter godkänd order och då ska vara framme nästkommande vardag mellan 07.00-10.00. Notera att leveransansvaret ligger hos fraktbolaget och därför inte är något som vi kan garantera. Tänk på att vi inte har öppet under jul och mellandagarna.

    Fraktkostnader per leveranställe:
    Ordersumma 1 - 600 kr: 99kr kr
    Ordersumma 601 - 4 000 kr: 169 kr
    Ordersumma 4 001 - 10 000 kr: 269 kr
    Ordersumma 10 000 - 20 000 kr: 399 kr
    Ordersumma över 20 000 kr: 475 kr

    Vid större order med många leveransadresser ber vi er kontakta oss för offert på en anpassad transportlösning. För leveranser utanför Sverige debiteras frakt enligt prislista oavsett ordervärde. Kontakta oss för att få uppgift om faktisk fraktkostnad för leveranser utanför Sverige.

    Det är också olika på olika produkter. Rolluper skickas ifrån oss efter tre vardagar från det att vi har godkänt beställningen. De flesta övriga produkter har tre eller fyra dagars produktionstid. Tänk på att frakttid sedan tillkommer, vilket kan variera i tid beroende på vart i landet det ska skickas. Normalt frakttid är oftast 1-2  vardagar.

    Nej, det gör vi inte. Fakturan går bra att skicka till en box-adress, men du måste ange en korrekt leveransadress för att paketet ska komma fram. Vi tar inte ansvar för gods som skickats fel pga felande leveransadress.

    Vi kan aldrig garantera när produkterna är hos dig. Vi kan bara garantera att de skickas iväg från oss inom utsatt tid. Normal frakttid är 1-2 vardagar.

    För att få en uppskattad frakttid med Schenker kan du gå in här:
    http://www.schenker.se/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main?data.node.id=3872&data.language.id=1
    Som avsändare anger du postnr: 37434. Ange sedan det postnummer dit leveranska skickas och klicka på ”Visa tabell”.

    För att få en uppskattad frakttid med Posten kan du gå in här:

    http://www.posten.se/logistik/foretag/leverera/tjanster/sok_leveranstid.jspv?csref=link_startsida_sokleveranstider_110321
    Välj ”Paket och pall”. Skriv sedan i 37434 i rutan ”Från postnummer”. Ange sedan ditt postnummer och klicka på ”Visa resultat”

    Det går alldeles utmärkt. Vi finns i Karlshamn på Pilvägen 8. Du är välkommen att hämta ditt paket mellan kl 14.00-16.00 den dagen som angivits som leveransdag.

    Snabbare leverans väljer du inte i kassan eftersom det endast är vissa produkter vi kan leverera snabbare. Gå in på produkten du vill köpa, scrolla sedan ned till Relaterade Produkter. Finns priohantering +expressfrakt eller prioriterad hantering där så har du alltså möjlighet att få produkten snabbare. Lägg då prioriterad hantering i kundvagnen precis som en vanlig produkt. Tänkt på att du bara behöver en sådan per 6 artiklar. Beställer du exempelvis 12 EcoRolls så behöver du lägga till 2st Prioriterad Hantering.


    Filer och tryck

    Vi vill helst ha alla tryckfiler som pdf-filer i skala 1:1. Inga passmärken eller utfall behövs. Köper du en Ecoroll 80cm så ska alltså tryckfilen vara 80x200 cm. Filerna bör vara i CMYK och ha en upplösning på minst 70 dpi.

    Ja, det kan vi! Det kostar 450 kronor per påbörjad halvtimme ex moms. Det vi vill ha av dig då är en skiss på hur du vill att er rollup, vepa, montervägg, eller liknande ska se ut. Innehållet som ni vill ha på ert original ska vara vektoriserade eps-filer om det är logotyper och liknande och högupplösta bilder om det gäller foton och liknande. Får vi in bra underlag och en detaljerad beskrivning jobbar vi snabbt och effektivt fram ett underlag som vi skickar som korrektur till er.

    Det finns två sätt att skicka filer till oss. Det enklaste sättet är att ladda upp din fil till oss efter lagd order. Då du gjort en beställning av oss på någon produkt får du omgående en orderbekräftelse på mail där du kan se att allt är rätt. I detta mail finns en klickbar länk "ladda upp dina filer". Om du klickar på den kan du välja att ladda upp de filer som ditt jobb innehåller. De märks då automatiskt med ditt ordernummer. Tänk på att om du har många filer som ingår i te.x ett InDesign dokument så skapa en packad mapp med alla filer och skicka den packade mappen till oss. Vill du skicka filen till oss innan order eller av någon annan anledning så använd länken på vår förstasida "Ladda upp filer". Tänk då på att vi inte får filerna märkta med något ordernummer så det är viktigt att du informerar oss om dina filer och vad vi ska göra med dem.

    Om den ordinarie filuppladdningen av någon anledning inte skulle fungera för dig så går det även bra att skicka filer via sprend.com. Glöm inte att ange ditt ordernummer så att vi vet vems filer det där.

    Vi sparar generellt alla filer i ett år. Vill du lägga en order med samma motiv som i en äldre order så kan du skriva en kommentar på kassasidan att du vill ha samma tryckfil som i [ordernummer].

    Vi kontrollerar att måtten är korrekta. I övrigt är ni som kund ansvarig för filens kvalité, utformning och upplösning.

    För att göra en egen bedömning av filens kvalité så rekommenderar vi att du öppnar filen och förstorar upp till 100%. Du ser då filen i naturlig skala och den kvalitén du ser där motsvarar verkligheten mycket bra.

    Du behöver ett bildbehandlingsprogram där du har möjlighet att skapa din fil i naturlig skala. Ett program som kan hantera vektorer är att föredra. Även vanliga bildbehandlingsprogram fungerar bra, men tänkt på att det kräver mer prestanda från datorn och att era filer kan bli väldigt tunga. Spara gärna din färdiga fil i PDF-format.

    Vi rekommenderar Adobe Illustrator och Adobe Photoshop. Det finns 30-dagars testperioder av båda programmen.

    Försök inte att skapa en tryckfil i Word, PowerPoint, Publisher eller liknande. De programmen är inte gjorda för att kunna skapa stora tryckfiler.

    Om du inte har kunskap eller tid att skapa en tryckfil så kan vi hjälpa dig mot en avgift på 450kr + moms per påbörjad halvtimme. Lägg i så fall till produkten Grafisk Hjälp (brukar finnas som relaterad produkt). Ladda sedan upp en beskrivning på hur du vill att det ska se ut tillsammans med de bilder som du vill ska finnas med. Vill du ha ett speciellt typsnitt så behöver du ladda upp det eftersom vi kanske inte har dem.

    Ja, du kan maila bilden till oss med din förfrågan så återkommer vi när vi har granskat den. Det enklaste är dock att du öppnar filen på din egen dator och sedan zoomar in 100%. Du ser då filen i naturlig storlek och den kvalité du ser där motsvarar verkligheten mycket bra.

    Nej. Om vi ska gå in i era filer och ordna till det efter era behov så behöver ni köpa till Grafisk Hjälp (Relaterad produkt). Det vi annars förväntar oss av er är en tryckfärdig fil i samma storlek som det står angivet på produkten. Inga utfall eller skärmarkeringar behövs. Spara gärna som PDF.

    Vi kan sätta ihop en tryckfil efter era önskemål. Du behöver då ladda upp en beskrivning där det står hur du vill att filen ska se ut, ju mer detaljerat desto bättre. Glöm inte att även ladda upp eventuella bilder och logotyper. När vi är klara med arbetet så kommer vi att skicka ett korrektur via e-post som du sedan behöver godkänna för att det ska tryckas.

    OBS: Vi är duktiga på grafisk design men tänk på att vi inte är en design- eller reklambyrå.

    Så handlar du

    Översikt
    Du handlar genom att lägga varor i kundvagnen och sedan gå till kassan, där du kan godkänna dina val och skicka beställningen.

    1. Välja varor
    Du väljer en vara genom att fylla i Antal och klicka på knappen Köp. Varan läggs då i din "kundvagn". Uppe till vänster på sidan ser du summan av värdet på varorna du lagt i kundvagnen, samt dina valda varor. Du kan välja varor från produktlistorna, från sökresultatlistor och från inköpslistan.

    2. Använda kundvagnen
    Klicka på menyn Kundvagn för att se en lista över de varor du valt. Du kan ändra Antal för en vara genom att skriva in nya uppgifter i rutan och klicka på knappen "Uppdatera". Du kan "lyfta ut" en vara ur kundvagnen genom att skriva 0 i antal och klicka på "Uppdatera-knappen. Du kan använda kundvagnen för att direkt lägga i varor i kundvagnen. Fyll då i Art.nr och Antal överst i kundvagnen och tryck på "Lägg i kundvagn"

    3. Skicka beställning
    När du valt de varor du vill ha klickar du på menyn Kassa. En lista över varorna du valt visas tillsammans med totalpris. Vill du lägga till eller ta bort varor klickar du på Kundvagn i menyn. Där kan du göra ändringar innan du går tillbaka till kassan och gör din beställning. När du klickar på knappen "Skicka beställning" får du tillbaka en bekräftelse på att beställningen är genomförd.

    4. Ladda upp filer
    När du har skickat iväg din order kommer det automatiskt upp en ny sida med en stor grön länk där det står "Ladda upp filer". Klicka på den för att komma till filuppladdningen, dina filer kopplats då direkt till ditt ordernummer.

    Du kan även ladda upp filer i efterhand genom att klicka på Ladda upp filer i övre menyn. Glöm då inte att ange ditt ordernummer så att vi vet att det är dina filer.

    Det går även bra att skicka filer till oss via sprend.com. Glöm då inte att ange ditt ordernummer i meddelandefältet.

    Vi återkommer med en uppdaterad orderbekräftelse efter att vi har kontrollerat era filer.

    Nyhetsbrev
    Registrera dig här och ta del av intressanta erbjudanden.
    rollup-kungens betalningsalternativ